Selak

Friday, January 28, 2011

Subang Naili's Place

pergh...tak nak lelap lak aku ni~~arghhhhh!!
Naili's Place
Tadi time  layan colombia kopi kat Taipan... rasa nak lelap jer..
minum kopi pon nk tido...pahit ajo kopi er....terpaksa telan sbb harga dah rm5.
(tu je paling murah ok!)sape suh gatal nk lepak tempat camtu...
kejam gile letak pic gelap!
(black pepper chicken chop-rm19.90)

tapi serius deCo Lawa...respect gak...nanti masyuk baru ler g situ...huhu~ (xtahu la bila er)
On the way nak chow pon 'jAm'...mmg layan la mata ku ini.

TApi nak gak Lepak kat kak Mah kampung baru...hahaha,maybe sbb smua noobies..
ntah hape2 kitaorg cedok....rasa er pelik-pelik.Tak seswai ngan lidah memasing.
SApe suh gatal2 bebel cite psal zaman skolah..wakakaka...
skang dah tak ler tido.JEda dah sedap tido sebelah ni...(T,T)
kul 12 am baru ingat nak balik... balik ngn jeda kebetulan die nk g UIA....
xxxxx JELES giLer Dorang dh Tgk GreEN HorNEt.xxxxxxxx
Smoga esok membawa sinar harapan baru buatku...dup~dup~

Motif typing?? sbb aku dah gile asik baca blog orang..bukan ketagih.tapi penat layan fb dah.
takde sape nk layan aku...huks3~
Tetiba aku rasa manusia dan ego memang bahaya.
Sombong tu sifat sEtan.Dorang kena halau dari neraka sebab EgO/sombong.
Aku macam disagree ngn someone.Tapi dalam keadaan sombong sukar untuk orang tu terima nasihat.
Dalam keadaan aku yang serba kurang.Tak mungkin orang nak cuba faham.
Simple je....bila datang bab agama.
Kita takyah la nak carik sebab hingga keakar umbi untuk taat pada suruhan-Nya.
Tak kisah dari segi apa.
Islam tu mudah.Jangan belitkan..dengan kata-katamu.
Atau mungkin ayat kamu yang dalam gundah gulana.
Kalau terkehel tutur bicara.possible ke lembah derhaka akhir nya.
Berhati-hati dengan empunya hati..Dibolak balik Tuhan kerana itu milik-NYa.
Menghadap Satu kita Tunduk.Bukan jawapan berliku-liku yang kita cari.Tapi keinsafan disudut nurani.
Kau boleh berikan beribu dalil.
NAMUN,Hanya PErLu Satu sebab untuk kau KemBALi.
Patuhnya kamu kerana Tuhan kamu.
aku cuma teringat ustazah aku pernah tanye.
"Sebab ape korang solat?"
sebab dalam rukun islam ..........sebab boleh mencegah dari perkara mungkar....sebab tiang agama.Tanpa Tiang Runtuh la agama.Macam-macam la sebab.
sebab itu..dan sebab ini......banyak sebab kalau manusia ni nak bagi....
Tapi kadang-kadang kita lupa satu perkara SEBAB sibuk nak carik sebab.
..................................................
mestilah sebab itu yang Allah suruh.Wajibkan.
Sakit pon kita kena solat.macam mana pon kita kena solat.selagi waras fikiran kita ni.
Aku pon pernah lobang gak.cuma aku bagi contoh solat...perkara wajib yang lain sama la jugak.
Kita kena Sayang Allah dulu.Baru kita Sayang Nabi.Baru kita sayang ibu bapa. dan kasih sayang tu akan terus meluas.
Jangan la carik sebab banyak sangat.Pangkal er cuma SATU!kembali pada yang SATU.

terus terang: aku rasa benci baca ayat orang yang cuba putar belitkan fakta.
Kenapa sangup nak buat ayat yang boleh membuatkan orang yang baca timbul rasa keraguan?TEringIN giLe nak copy paste ayat blogger ni.Tapi aku nk copy paste pon rasa takut...Bodoh la kot sebab ada yang cuba buat ayat yang persoalkan psal Nabi.Walau at the end niat ko nak suh orang sedar /respek kat Nabi.
AKu pon risau nak post psal ni.TApi rasa xbest bila aku baca-baca balik ayat penulis ni.
memula aku suka baca blog mamat ni.Sebab sesuatu sebab.Tetiba masuk entri ni.Aku sentap jap.
Terkebil-kebil padahal tak ngantok..Aku takut baca certain ayat yang tertera.
dia tak sempurna.macam aku.banyak cacat cela..Tapi harap tak jadi terlalu ego..

Tapi kita tak boleh nak judge orang.Takde hak nak judge orang sebenar er.
Tuhan je tahu isi disebalik Kulit yang dorang pakai.

Mengucap lah sebelum tidurmu
Memaafkan semua orang agar tenang jiwamu.
Tak pasti celik nya mata.Ditempat mana Tuhan tentukan.





No comments: