Selak

Saturday, January 22, 2011

Story kek bakar coklat( tanpa telor )

smalam tersengal rasa nak wat kek chocolate  again.
selepas 3 kali kek choclate version kukus last year.dan kali terakhir tak jadi
smua sbb resepi asal hilang n tercemas cedok dr tenet je.MAka,semalam aku bertukar
ke version bakar.dup3,pas wat cheese cake (sekali jadi n skali tak). dah slow nk wat kek balik.hahaha,cepat er aku mengalah erk...dah natural pemalas.xbuleh nk tolong okeh!

PLus mmg kena bgun pagi antar ibu. chances buat kek agak tinggi..
konon er on d way pulang nk singgah tesco.mcm dah bukak kot kul 8 lbey.
niat  nak beli lemon dengan choclate bar aje.
dayummmm er saket perot memulas terjadik lalu trus pulang kerumah...
sOLUTIOn ?kena g kedai yena berhampiran je ar.ramalan mmg hampa.
choclate bar takde.LEmoN aku mintak,limau nipis yg dihulurkan...PEngSan aku lyan yena ni....beli telor je akher er~
dah start kemas barang nk wat kek.baru sedar receipe ni xde guna telor pon.hahaha!hantu xbace btul2...
kekonon mlas nk salin n save dlm ipod.naseb la kan~
ini kEk seswai la untuk orang yang allergic teloq atau vegetarian.

go check in here if minat nak try >> http://www.joyofbaking.com/ChocolateCake.html
ni website favourite jeda.aku berpinar sket nak bace receipe in english .selama ni tengok receipe melayu aje kan~
aku rasa okeh je.tapi sbb aku estimate time 30minit ikot instruction tapi lupe loyang aku agak lebar sket.suppose 20 minit dah bler angkat.tp ak nenong-nenong terhangus la kan.
solution?terbalik kan kek.letak yang hangus dibwah.
& yupssss,topping pon aku tak follow sbb takde heavy cream.men bedal je la ngoy~
yang pasti aku tau topping tu mmg tak enak klau dijilat dengan jari..ala-ala dark cekelet yg pio punyer...


eh3,baru perasan.tadi bangun tinggal disebalik pisau je.okeh ar tu.ada gak sangup telan~
tetiba gak ibu passing receipe kek kukus choclate.aiksss~baru ingat nak benti mengukus.


planning ari ni; tunggu keta abes service.n nak g usha street market
kat jaya one. harapan?? ada special price..mwahahaha

No comments: