Selak

Tuesday, May 24, 2011

Hujan Semalam

Aku melangkah kluar dari library.
Gelap.dah pukul 4pm..hujan rintik-rintik..
singgah surau amek sweater pink aku..sambil jalan aku sarung..
siap sarung hoodies.bajet stylo sebab tak suka pakai payung..
jalan g bus stop...
masa nak melintas.ada chinese guy lalu sebelah aku..pakai payung.
takboleh nampak muka dia.
masa berhenti kat trafic lite aku saje nak tengok dia.
bila dia pandang aku pure-pure wat tak nampak..
tapi macam ada yang tak kena...awal-awal tadi dia jln laju...
sekarang ni lepas dah 'terusha' aku...
dia jalan seiringan dengan aku...
aku jalan laju-laju..sebab bus driver ni kdg2 sengal gak.
saje je jalan walau tau orang tengah kejar bus.
aku msuk bus.duduk side belakang...budak laki tu pandang aku lagi.
isk,maybe dia orang malaysia kot..bersangka baek..mula-mula dia nak duduk tempat kosong depan aku
tapi tak jadi..last2 dia dok sebelah aku...
aku pelik..dia takde cakap ape2..aku pon diam..terasa gak nk tegor etc.
.......
sampai Adelaide street.dia turun kat tempat aku biasa turun.
Depan officework.tapi aku nk pergi BIg W ari ni..
so aku turun next stop..
macam biasa suasa orang blk keje...bersepah umat...
n sebelum melintas..aku try sarung tangan kat poket...
ehhhhhhhhh,knape erk?
aku rasa poket aku mcm besar pulak...
bila aku tengok betul-betul...

Maluuuuuu gila ssssssssssssssssseh~
dari tadi aku pakai sweater terbalik yg nampak obvious sangat.
MALU!MALU! MALU!

No comments: