Selak

Friday, August 30, 2013

Kes Lupa password CImb dan bad experience

Sekarang ni semua bank ada online banking kan?
Salah satu adalah cimb.Oklah nak share experience yang indah permai lagi damai baru-baru ni.

Last 2 month rasanya tak taulah apesal,rasa rajin lah nak tukar password cimbclicks dan HLB.

Maybe sbb aku buat dalam masa serentak.Last-last dedua takler log in.
Makna er kena reset password balik.Aku pon abaikan la dulu sbb bukan nak guna sangat dedua online service tu.

Few days lepas kejadian aku try call customer service bank cimb ni,pandai pulak masuk id dua,tiga kali dia kata id aku salah.
Fine,tunggu off day pegilah branch the curve.Memula dia kata kena call customer service sbb diorang takler tolong.Lepas explain psal error nak masukkan id.So dia tanya kawan dia,kwn dia kata boleh tolong cuma system time tu tengah slow.

Aku pon tak larat nak tunggu sbb tengah lapor gile.So aku batalkan niat dulu.
Plus,tak urgent kan...One fine day aku kebetulan urusan di rhb bank Kelana Jaya.Alang-alang ada cimb kat situ,menapaklah nak mintak tlg.Terus hakak dok depan pintu tu sambil flipping hair(true story) senyum panjang jawap
 'semua u kena call'.
"Tapi I tak boleh nak masuk id pon..."
'kena call jugak....'
(dalam hati cungap2 doakan yang 'terbaeeeeeks' )
Dari senyuman pompuan tu pon aku dah tau muka bahgia sbb takyah nak jwb soklan yang mudah tu.Aku pon penah keje kat line ni kan...penyakit csr ni suka campak customer kat section lain..Susah kan nak explain spatah dua sebelum ko campak2 customer.

What do I expect?
susah ke kalau korang nak explain camni;
'Cik call csr kami.Nanti dia suruh pilih A,B,C.Cik pilih C.masukkan id,lepas tu kena bagitahu no card atm.blblablabala...dan boleh la cik log in dan reset semula online'
Kalau customer kau tengah ramai time tu takpelah jugak ko kata tak boleh tolong.Memang happy la semua customer kalau asik nak jawap NO,I can't help you...

Well,dengan rasa hampa bertingkat2 aku pulang dan buat call lagi sekali.Alhamdulillah boleh pulak kali ni.Takde error2 ni.Selanjutnya dia kata dah reset password aku.Sebab aku bukan dpn pc.Takdelah aku check terus.Bila balik dan try log in.Macam takde beza pulak..
Dan kali ni aku try balik click forget ID/Password dari main page.Rasanya diorg baru update system kot.Last time macam lain je.Entahlah kan....tapi selamat kali ni senang pulak reset er...Oklah tu..sbb niat pon nak bukak saving AirAsia tu.

Ikutkan taknak complaint dalam blog.Malangnya,tadi try hantar msg through inbox cimbclick,sepatah dua  je type kena logged out tetiba.
Belajar la dari maybank2u.bagi warning dulu.Ini saje kasi aku bertambah happy.

Tapi HLB aku mmg tau senang sikit.Tempat yang aku pergi pon tak ramai orang.Just gitau csr dia aku dah 3kali log in tak boleh dah.dia bukak online.
Ada certain thing kita pon boleh buat sendiri,Sbb system bank yang lain2 ni kita jadi confius.Mcm HLB ni kena set pwd kat atm machine tu.Ipin kot.guna Ipin tu baru boleh reset pwd balik.
Walau macam pasar2 sikit yg melayan aku,at least  settle problem few minute je.bukan berhari-hari dicampak sana sini.Sebab tu setia guna HLB.

Dorang ni konon asik nak kata security last2 melecehkan orang jugak..

No comments: